RODO w placówce medycznej – Certyfikowany kurs Inspektora Ochrony Danych

Zapraszamy Państwa na unikatowe rozwiązanie edukacyjne – Szkolenie: RODO w placówce medycznej przez internet!
- Dwa dni szkoleniowe | 10 sesji przez internet
Za pomocą technologii webinarów chcemy zorganizować 2 całodzienne spotkania, każde składające się z 5 sesji wykładowych, podczas których zrealizujemy pełen program naszego kursu. Webinary odbywać się w godzinach od 09:00 do 16:00. Termin rozpoczęcia wkrótce!!!
- Nauka w miejscu pracy lub w domu
Udział w szkoleniu nie wygeneruje kosztów związanych z transportem czy też z noclegiem.
- Zestaw materiałów
Każdy uczestnik otrzyma zestaw materiałów szkoleniowych (pełen skrypt szkoleniowy, wzory dokumentów, akty prawne), które będzie mógł wykorzystać w późniejszej pracy w zakresie ochrony danych osobowych.
- Czat oraz forum
Dla uczestników przygotowany zostanie „czat na żywo” za pomocą którego będą mogli podczas wykładu zadawać pytania, czy też komentować omawiane w danym momencie zagadnienie. Dodatkowo uruchomimy specjalne forum na którym będzie można również zadawać pytania, toczyć rozmowy oraz udzielać wsparcia pozostałym użytkownikom.
- Materiały filmowe z webinarów
Przez cały następny rok (do 12.2023 r.) uczestnicy otrzymają dostęp do materiału filmowego z odbywanego kursu – pomoże to utrwalić wiedzę pozyskaną podczas szkolenia.
- Certyfikat
Po ukończeniu naszego kursu, każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat Inspektora Ochrony Danych.
Koszt kursu:
- 900 zł – pierwszy uczestnik z firmy
- 800 zł – każdy następny uczestnik z firmy
Cel i opis szkolenia:
Celem kursu jest merytoryczne oraz praktyczne zapoznanie uczestnika z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wynikającymi z RODO w specyfice funkcjonowania placówek medycznych. Zostanie przekazana wiedza pozwalająca samodzielnie przeprowadzić audyt zgodności wraz z analizą ryzyka oraz na ich podstawie opracować lub dostosować własną Politykę Ochrony Danych Osobowych zgodną z wchodzącymi wymogami RODO.
Kurs przygotuje uczestnika do samodzielnego wdrożenia RODO oraz do wykonywania obowiązków Inspektora Ochrony Danych w placówkach medycznych.
Materiał kursu zawiera w sobie rozwiązania proponowane przez: KODEKS POSTĘPOWANIA DOTYCZĄCY OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZANYCH W MAŁYCH PLACÓWKACH MEDYCZNYCH
SESJA: 1-7
MERYTORYCZNE OMÓWIENIE PRZEPISÓW RODO W SPECYFICE FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK MEDYCZNYCH
- Podstawowe informacje dot. RODO
- Nowe pojęcia i definicje wynikające z RODO
- Kategorie danych osobowych
- Zasady przetwarzania danych osobowych
- Przesłanki przetwarzania danych
- Legalność zbierania, wykorzystywania i udostępniania danych
- Współpraca z firmami zewnętrznymi
- Zabezpieczenie danych
- Kary oraz grzywny
- Powierzenie przetwarzania danych
- Prawa osób fizycznych
- Zgłaszanie naruszenia
- Przegląd typowych zagrożeń
ROLA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH (ADO)
- Charakterystyka ADO
- Odpowiedzialność ADO
- Obowiązki ADO
- Podmiot przetwarzający
ROLA I ZADANIA INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
- Kiedy IOD jest wymagany
- Kto może być IOD – wymagania
- Zakres obowiązków IOD
- Pozycja w strukturze organizacyjnej
- Współpraca z innymi działami
SYSTEM ORAZ DOKUMENTACJA RODO
- Analiza ryzyka
- Audyt zgodności
- Rejestr czynności przetwarzania
- Obowiązek informacyjny
- Polityka bezpieczeństwa
- Instrukcja zarządzania
- Rejestr upoważnień
- Proces wdrożenia systemu
- Środki bezpieczeństwa
RODO W PLACÓWCE MEDYCZNEJ
- Dokumentacja medyczna
- Przechowywanie dokumentacji medycznej
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- Oświadczenia pacjenta
- Szczegółowe przepisy RODO dotyczące obszaru medycyny
ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI
- Umiejętność stosowania klauzul zgód i klauzul informacyjnych
- Spełnienie obowiązku informacyjnego
- Umiejętność przeprowadzenia analizy ryzyka oraz wykonania oceny skutków
- Umiejętność stosowania adekwatnych zabezpieczeń w wyniku analizy ryzyka
- Umiejętność identyfikacji i postępowania z incydentami bezpieczeństwa
- Umiejętność identyfikacji zbiorów danych oraz ich dokumentowania
- Umiejętność przeprowadzenia audytu przetwarzania danych osobowych
- Umiejętność wskazania miejsc narażonych ryzykiem w sferze bezpieczeństwa informacji w placówce medycznej
- Umiejętność zredagowanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Umiejętność sporządzenie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Umiejętność zaplanowania właściwej konfiguracji oprogramowania oraz sprzętu IT
- Praktyczne przykłady niebezpieczeństw oraz ich zabezpieczenia w placówce medycznej
- Wskazówki do bezpiecznego przetwarzania Dokumentacji Medycznej
- Zasady bezpiecznego przetwarzania danych osobowych
- Zabezpieczenia fizyczne, organizacyjne, prawne oraz informatyczne
SESJA: 8-10
WARSZTATY: SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE AUDYTU ORAZ ANALIZY RYZYKA, WYTYCZENIE PLANU WDROŻENIA RODO ORAZ OPRACOWANIE ODPOWIEDNIEJ POLITYKI I DOKUMENTACJI.
- Przygotowanie do przeprowadzenia audytu
- Inwentaryzacja procesów oraz zbiorów
- Analiza dokumentacji administracyjno-kadrowej
- Analiza dokumentacji medycznej
- Analiza zawartych umów powierzenia
- Obowiązek informacyjny
- Ocena ryzyka
- Określenie zabezpieczeń technicznych oraz organizacyjnych
- Opracowanie raportu po audytowego
- Stworzenie dokumentacji RODO
- Rejestr czynności przetwarzania
- Powołanie IOD
Adresaci szkolenia:
- właściciele, kadra kierownicza placówek medycznych
- osoby przygotowujące się do procesu wdrożenia systemu ODO
- osoby przygotowujące się do zajmowania funkcji Inspektora Ochrony Danych (IOD) w placówce medycznej
- osoby zatrudnione na stanowiskach managerskich związanych z przetwarzaniem danych osobowych (m.in. pracownicy działów rozliczeń z NFZ, administratorzy IT, osoby odpowiedzialne za dokumentacje medyczną)
- osoby zainteresowane tematyką ochrony danych osobowych
Termin webinaru – 26-27 kwietnia 2023
godz. 9.00 – 15.00 – 10 sesji szkoleniowo – warsztatowych
Koszt udziału w webinarium wynosi:
900 zł – pierwszy uczestnik z firmy
800 zł – każdy następny uczestnik z firmy
Udział w Webinarium jest płatny, faktury za uczestnictwo z terminem płatności do 7 dni zostaną rozesłane po jego zakończeniu na podany w zgłoszeniu przez Państwa adres e-mail.
Po zapisaniu się na webinar zostanie automatycznie wysłane na podany przez Państwa adres e-mail potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
W potwierdzeniu tym umieszczono przycisk DOŁĄCZ – za jego pomocą proszę zalogować się w dniu szkolenia na portal na którym będziemy realizować webinarium.
Proszę zalogować się kilka minut wcześniej by upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.
W przypadku zaistnienia jakichkolwiek problemów proszę o kontakt z naszym serwisem:
77 55 00 347.
Leszek Zając
Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – ISO/IEC 27001 | Srebrny Partner ASSECO – mMedica | Specjalista praktyk w zakresie rozliczeń z NFZ | Wieloletni wykładowca i trener: Rozliczenia z NFZ, RODO, EDM, Obsługa programów medycznych, Prawo w medycynie | Certyfikowany coach oraz mentor – VCC 1 i 2 stopnia | Prezes Zarządu: MediComp Consulting Sp. z o.o.
Webinar

Najczęstsze pytania
Webinar – jeden z najpopularniejszych rodzajów szkoleń, jest prowadzony i realizowany „na żywo” (w czasie rzeczywistym) przez internet. Często nazywany jest także szkoleniem online, seminarium internetowym, transmisją online, czy konferencją internetową. Dzięki transmisji na żywo przez internet osoba przeprowadzającą webinar przekazuje wiedzę uczestnikom, którzy biorą udział w webinarze. W założeniu ma przypominać tradycyjne spotkanie i umożliwiać obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami mimo dużych odległości.
Nie musisz specjalnie pobierać i instalować żadnej aplikacji. Do wzięcia udziału w webinarze potrzebny jest komputer lub tablet połączony z internetem oraz przeglądarka internetowa. Polecamy korzystać z przeglądarek Google Chrome i Firefox.
Po zapisaniu się na webinar zostanie automatycznie wysłane na podany przez Państwa adres e-mail potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
W potwierdzeniu tym umieszczono przycisk DOŁĄCZ – za jego pomocą proszę zalogować się w dniu szkolenia na portal na którym będziemy realizować webinarium.
Proszę zalogować się kilka minut wcześniej by upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.
W przypadku zaistnienia jakichkolwiek problemów proszę o kontakt z naszym serwisem:
77 55 00 347.
Wszyscy uczestnicy płatnych webinarów otrzymują roczny dostęp do nagrania danego spotkania.
Do 2 dni po webinarze otrzymacie Państwo od nas wiadomość na podany podczas zapisywania się na webinar adres email z danymi do zalogowania się na naszą platformę Akademia MediComp za pomocą której udostępniamy nagranie webinaru.
Jeżeli udział w webinarze jest płatny, faktury za uczestnictwo w nim zostaną rozesłane po jego zakończeniu na podany w zgłoszeniu przez Państwa adres e-mail. Faktury wystawiane są z terminem płatności do 7 dni.